vad är det som händer?

vad är det som händer i oss själva?

vad är det vi känner, vad är det vi vill?

tänk om vi redan har vad vi önskar

tänk om det vi drömmer om redan är till!

vi blickar inåt och känner vad vi känner

ett obrutet flöde, en ström av energi

hur ska vi tolka det,

vilket namn ska vi ge?

är det känslor, är det tankar,

eller är det bara Liv?

när vi tolkar vad vi känner,

skapar vi en tankevärd

av uppdelning, splittring, åsikter och begär

vad skulle hända om vi bara lät det vara?

känslor, tankar, värden, åsikter och allt det där

alla problemen börjar när vi försöker hålla fast

vid det som ständigt rör sig,

och inte kan vara still

hur skulle det kännas om vi bara lät det vara?

skulle detta kunna vara

vad vi verkligen önskar och vill?

på stranden står en bänk

som blickar mot ett hav

så är vår förmåga att se vad än som är

bara titta, bara lyssna, utan att gå in i nåt

då kan vi se att det vi vill redan är Här

Nästa text: Att observera sinnet

Övning: Bara observera

Lyssna på denna dikt

Sajtkarta

m@medvetenheten.nu