
Vad vill vi?
Vad handlar livet om? Vad är vi här för? Det här är inte en inbjudan till filosofiska reflektioner men snarare en invit att titta på vad som redan är Här. Ett klassiskt mänskligt dilemma är att vi vill ha saker som vi känner att vi saknar, men har vi tittat på vad det är vi redan har inom oss? Vad skulle hända om vi ville ha detta?
Det går inte att styra vad som händer i det yttre - allt måste få vara som det är. Bara stanna i din naturliga observation och låt Livet hända av sig självt. Vad kunde vara lättare?
Övning:
Nästa text